Diskuze
-Zobrazit všechny rubriky diskuze (nejvyšší úroveň)
-Čtěte: pravidla diskuze!
-Čtěte: Vysvětlivky a statistika diskuze -Nová témata budete moci přidávat až po přihlášení!
Autor | Příspěvky |
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 17.06.2009 21:07:39
Připravil jsem ještě tabulatury dvou známých písniček
J.Nohavicy, pošlu je co nevidět sweatovi, aby je sem
dodal.
|
eh, nikdo
56 příspěvků |
Vloženo 11.06.2009 19:21:38
Tak, tak....
nakonec jsem objevil i hromadný e-mail, a opravdu bych mu
dal velkou část viny, ale pravdou je že nemám přehled
kolik lidí z těch registrovaných je opravdu aktivních.
Minimálně v diskuzích jež sleduji by mi stačili mé prsty,
maximálně ještě další člověk navíc abych napočítal lidi
jež se jich zúčastnili.
Přes 100 lidí je opravdu hodně, každopádně ten e-mail je
sám o sobě dobrý nápad, ale nemělo by se to přehánět,
jinak bych si musel udělat zvláštní schránku speciálně
pro HAAF. :)
Landri
PS: Začínáme se od našeho tématu pomalu odsouvat, což?
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 11.06.2009 17:07:00
Ale i tak, ne každý, kdo uvidí mail z haafu :
Tabulatura-Sarajevo si ten odkaz automaticky otevře. Je
možné ten mail ihned smazat, aniž by se musel otevírat.
Jsem přesvědčen, že ten, kdo na to kliknul, na tu
tabualturu byl zvědav nebo si ji chtěl prostě stáhnout.
Možná bude příčina i v té naší košaté diskuzi kolem celé
písně.
Vzhledem k tomu, že o Nohavicu je takový zájem, určitě
časem přidám nějaké další písničky.
Jak však správně Landri poznamenal, ne každá Nohavicova
píseň je vhodná pro foukačku.
Opraveno 11.06.2009 17:07:34
|
Old sweat superharp 592 příspěvků |
Vloženo 11.06.2009 16:51:30
Já si myslím, že příčina bude v tom hromadném mailu,
který jsem vlastně prvně vyzkoušel. Je to jedna z funkcí
při přidávání tabulatur do databáze a byl jsem zvědav,
jak to funguje. Když si představím, že ten mail obdrželo
kolem 900 registrovaných na tomto webu a každý se k té
tabulatuře dostane rovnou odkazem z e-mailu, tak se ani
nedivím. :-)))
Dříve jsem to nepoužíval, protože jsem přidával najednou
třeba 20 tabulatur. Kdyby každý HAAFan dostal avízo za
každou tabulaturou, to by mě brzy někdo poslal do
příslušných míst.
PS. Koneckonců, význam hromadného mailu si můžeme
vyzkoušet na dalších nových tabulaturách.
Opraveno 23.06.2009 19:26:54
|
eh, nikdo
56 příspěvků |
Vloženo 11.06.2009 16:40:39
Takovéto číslo už opravdu něco naznačuje, totiž že
Nohavica se těší velké popularitě i mezi foukačkáři a na
to, jak velký je jeho repertoár zde není příliš mnoho
tabulatur... Možná kdyby Petkon chtěl zpracovat ještě
něco...
Nebo kdokoliv kdo se vyzná v Nohavicově tvorbě...
Popravdě si ale teď nevybavuju žádnou písničku která by
mohla dobře znít na foukačku. Možná se na to soustředím a
pár jich třeba i zkusím sám..
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 11.06.2009 16:34:17
Páni, Sarajevo v podstatě za necelý den dosud :
130 x staženo!! Nohavica trhá rekordy.
Landri : to určitě zvládneš, i tu 3.dírku. Nejlépe se
sp.20, u níž to jde nejsnadněji.
Molová harmonika je určitě fajn věc, ale sdílím názor
elflordův a de facto i Bigearův, že je na ni vždy dost
času.
Nebudeme si nic nalhávat, diatonická bluesovka nikdy
nebyla a nebude nástroj určený k hraní nějakých
libozvučných harmonických doprovodů.
Ve své výbavě má podobně jako durovka i molová harmonika
k dispozici vždy jen maximálně 2 akordy / durové či
molové/, takže o nějakém plnohodnotném akordickém
doprovodu nelze příliš hovořit. Je to třeba brát spíše
jen jako jakési přifoukávání akordů nebo tercií tam, kde
se to do harmonie hodí a kde to ladí, většinou tedy velmi
omezeně. U harm,onicky bohatších skladeb si foukačka moc
v tomto smyslu nezahraje.
V naprosté většině skladeb se budou vždy střiídat pasáže
s tímto omezeným doprovodem a pasáže s jedním hlasem.
Bluesová ale i chromatická foukačka zůstane dominantně
vždycky spíše jako jednohlasý nástroj, s velmi omezenými
možnostmi akordového doprovodu. Tím se ale nijak
nesnižuje její krása, ostatně u jiných dechů včetně
lidského zpěvu nás také nijak netrápí, že jsou tyto
schopny hrát pouze jeden hlas.
Pokud je ten jeden jediný hlas barevně, zvukově či jinak
krásný a zajímavý, vydá často za celý orchestr.
Opraveno 11.06.2009 16:37:23
|
eh, nikdo
56 příspěvků |
Vloženo 11.06.2009 15:52:17
Koukám že se mi podařilo do diskuze zatáhnout již i
elflorda a plně s ním souhlasím... Ať to bude jak chce
beru to jako výzvu a novou radost, až se vše povede,
nezáleží na tom kdy. A bending byla vlastně první věc o
kterou jsem se začal pokoušet, a myslím že s pomocí
Bigearovy školičky se mi to podařilo až na nejobtížnějši
1,5 tón... ale i to je jen otázkou času, věřím tomu :)
A akordy jsem ještě ani nezkoušel, takže hlavní přednost
molové harmoniky ještě nedocením a myslím že to tak ještě
chvíli zůstane. Jdu na tu tabulaturu :D
Děkuje Landri
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 11.06.2009 09:57:33
To je dobrá rada.Na Mollovky je vždycky času dost.Já si
1.molovku koupil v době,kdy už jsem bending zvládal bez
problémů.Přesto si myslím,že pro mollovou písničku je
mollová harmonika výhodou.Především,jak už jsem psal,pro
možnost hrát mollové akordy,které na durovou zkrátka
zahrát nelze.
|
elflord superharp 484 příspěvků |
Vloženo 11.06.2009 07:17:13
Landri, ja by som poslúchol Petkona a mollové harmoniky
nechal tak. bending sa je treba naučiť tak či tak lebo
bez neho harmoniku neovládaš. nech ti je napríklad
nohavica motiváciou sa to naučiť
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 11.06.2009 07:13:14
Koukám, že tabulatura už je umístěna v písničkách
J.Nohavicy.
Old sweat odvedl opět skvělou pohotovou práci, Františku
díky.
Písnička je napsaná přesně podle notového zápisu z již
dříve uvedeného webu hudba.hradiste.cz.
Pro toho, kdo zvládl bending, by neměla být problém.
|
eh, nikdo
56 příspěvků |
Vloženo 11.06.2009 06:56:24
Zdravím,
nejdříve chci poděkovat za tabulaturu na kterou se můžu
těšit....
A moll na C dur je prima, 3 pultony sice asi nezvládnu :)
ale můžu se alespoň pokusit nebo si konečně sehnat
special 20, na tu by to jít mělo :)
Každopádně podle Bigearova popisu bych se vůbec neštíttil
ladění natural minor, protože oproti třem půltónům na
durovce je jeden půltón opravdu báseň, pokud by se při
hře na natural minor neobjevil teda nějaký jiný
"hráčský špek.."
Děkuji mockrát za tabulaturu a poučnou diskuzi, jsem zas
o něco chytřejší...
PS: Další moje domněnka: Pokud znám alespoň jednu
tabulaturu, dejme tomu k této písni na C dur harmoniku
(takže tónina a moll) a třeba nebudu mít C dur harmoniku
nebo ji z nějakého důvodu nebudu moct použít tak mám 2
možnosti: Buď budu hrát stejné dírky, přesně podle
tabulatury, ale budu v jiné tónině (sakra, ta hudební
nevzdělanost je hrozná věc, ani nemám představu jestli
bych pak dosáhl nějakého harmonického souzvuku s jiným
nástroje co by hrál ve "správné" tónině) a nebo
si musím najít takovou harmoniku, na které lze zahrát
celou stupnici A moll a tabulaturu si pro ni
"přečíslovat," předělat (že by a moll stupnice
šla např.: hrát i na A dur harmoniku v vyšší oktávě,
myslím tím dírky od 7 do 10 ??)
Děkuji Landri
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 10.06.2009 20:26:26
Pravdu díš Petkone.Bendovat je třeba.Je to však stále
tentýž tón --3 a víceméně snadno bendovatelný,neboť
nemusíme tápat mezi třemi půltóny jako u durovky,nýbrž
pouze vybrat čistý--3 a nehrát falešný---3.
Proto mi to připadá tak snadné.
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 10.06.2009 20:17:56
No,jak tě znám,máš pravdu.Mně to už asi nepřijde,ale pro
jistotu si to fouknu ještě jednou a upřesním
svůj,víceméně neprofesionální příspěvek.
Je to fakt,diskuze má být na úrovni.
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 10.06.2009 20:07:21
Co máš na mysli tím minimem bendování ? Hraješ to přece v
2.poloze, musíš začínat tedy tu melodii na NM na tercii-
tzn na 3.dírce do sebe a hned v pořadí 4.tón musíš
stahovat...
Toto je zrovna podle mě atypická mollovka, která nejde
moc schůdně na tu minorku zahrát, samozřejmě v pohodě,
hraješ-li bendingem, což není Tvůj problém. Ale tvrdím,
že zrovna tady je toho bendingu ažaž.
Opraveno 10.06.2009 20:08:34
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 10.06.2009 19:46:52
Jelikož mi to nedalo a znovu jsem si to pustil na Youtube
a zahrál si to ssebou,neboli dohromady se zpěvem na
EmN,tedy mollovou -přirozenou diatoniku,mohu tvrdit,že je
to nejjednodušší způsob,jak zahrát shodně-respektive o
oktávu výš než zpěv,ale přesně melodii verze i refrénu s
minimem bendování.Ta mollovka je na písně tohoto typu
prostě jako stvořená.Na to dám krk.
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 10.06.2009 19:45:45
Landri:
Pochopil jsem, že se ti jedná o co nejvěrnější přepis
melodie do tabulatury a že o ni opravdu stojíš. Máš ji
mít. Nebudu tab psát v tónině pro overblow ani pro
natural minor ladění či jakékoliv jiné.
Bude to v nejschůdnější tónině pro durovou diatoniku,
tedy 1.poloha / u C foukačky tónina a moll , u G dur
tónina e moll /.
vysvětl. : ----3 znamená ono pověstné gis / na 3.dírce
bending o 3 půltóny/ u C harmoniky /
Pošlu tab přes Old sweata, který ji doufám sem dodá v
nejbližší možné době.
Opraveno 10.06.2009 19:46:36
|
eh, nikdo
56 příspěvků |
Vloženo 10.06.2009 17:08:10
Zdravím,
koukám že jsem zde rozpoutal opravdovou diskuzi.... A
chtěl bych říct že mi šlo opravdu o co nejvěrnější
zahrání původní melodie, doprovod muhu vždy zkusit jaksi
"zaimprovzovat" v ramci mých herních možností.
Co se týče tóniny, tak protože zatím nemám příliš mnoho z
hudební teorie a ani příliš nedůvěřuju svému hudebnímu
sluchu, chtěl jsem se optat...
Pokud jde o náročnost, tak zkusit mohu prakticky cokoli,
třeba i tu variantu s overblow, čert to vem, jediné co od
toho čekám je abych při teoreticky naprosto perfektním
záhraní napsané tabulatury na danou durovou (či teda
natural minor, která je ale zatím mimo moje možnosti)
diatoniku dosáhl co nejpřesnější melodie....
Nemám rád slovo kopírování, ale je to vlastně tak...
Spíše bych ale řekl že jde o přenesení melodie na jiný
nástroj.
co se týče bendingu tak je to to první co jsem začal
zkoušet (hned po jednotlivém tónu samozřjmě), teď se jen
snažím zdokonalovat a trénuju správný úchop a pohyby
rokou (vibrato atp...).
PS: Chromatika je bezesporu zajímavá a velké
ulehčení,přesto zatím zůstanu u diatoniky.
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 10.06.2009 15:35:17
No právě, ve 2.poloze, v 1. je to nehratelné i na natural
minor. Landrimu šlo ale o patrně přesné KOPÍROVÁNÍ té
melodie. To jistě lze a je možné celou melodii zahrát,
avšak toho stahování tam bude v 2.poloze na NM víc než
dost, čemuž se Landri asi chtěl vyhnout. Nijak zvlášť
pohodlně se to teda nehraje ani na NM.
Tím chci říci pouze to, že začátečníkovi bych molovou
harmoniku nedoporučoval, snad jen na vyzkoušení a jako
kuriozitku, kterou stejně moc využívat nebude.
Základem by měla být durovka, na kterou při dobrém
zvládnutí bendingu jdou i ty molovky.
Člověk pak skončí na tom, že tuhle písničku musí hrát na
durovou harmoniku, jinou na molovou harmoniku, další na
country ladění, melody maker atd. atd.
Pak vlastně neumí pořádně na žádnou.
Tuhle filosofii jsem já osobně již zcela opustil, ale
nikomu nebráním, aby to takto praktikoval.
Jen si myslím, že tento postup si může dovolit jen
zkušený hráč, pro začátečníka to není příliš vhodné.
Landri:
jestli chceš hrát hlavně molové skladby, písničky apod.,
byla by nejlepší volba opravdu chromatická harmonika, kde
se nebudeš trápit žádným stahováním a všechny tóny ti
budou znít přirozeně. V molových táhlých a pomalých
písničkách ty stahované tóny zní většinou hodně rušivě.
Opraveno 10.06.2009 15:36:28
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 10.06.2009 15:05:57
Nedalo mi to a hned jsem si to naladil na Youtube a
vytáhl jsem Em N.
I melodie jde jak po másle,tak jsem si to užíval asi 5
minut i s doprovody a vyhrávkami.Prostě pošušňáníčko při
minimální námaze.Balzám na nervy,i když z toho jde tak
trochu smutek.Inu moll je moll...
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 10.06.2009 14:58:26
Především nekopíruji melodii a samozřejmě ,že ve druhé.
|
Autor | Příspěvky |
|