Autor | Příspěvky |
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 09.08.2009 20:34:28
Zkus všechno a nakonec z toho vždy něco vzejde.Každý hráč
má svůj osobitý styl i když to někdy může vypadat ,že ti
skvělí hrají stejně(tedy technicky dokonale).Čím déle
budeš hrát a poslouchat,tím lépe poznáš rozdíl a také
jaké jsou výhody různých způsobů v technice a jaký styl
hry Ti sedí nejlépe.Navíc během let se to dále
vyvíjí.Poznáš to sám,jako to poznali mnozí další,kteří se
harmonice věnují jako hudebnímu nástroji a né jen jako
jakémusi doplňku ke kytaře(viz Bob Dylan,kterého sice
miluji od mládí,ale harmoniku neovládá a ani to vlastně
nepotřebuje...).
|
eh, nikdo
19 příspěvků |
Vloženo 09.08.2009 13:50:12
A když budu chtět umět hrát dobře, tak se to potom
kombinuje, jo?
Nebo tak, třeba Steve Tyler (někdo tu psal, že to není
moc dobrý vzor, ale myslím si, že kvůli němu začalo
foukat lidí víc než dost, včetně mě :)) hraje je taky
tak, jak je to v tom článku v technice hraní (ty licky),
že ty tóny, co jsou u sebe zakrývá jazykem a ty ostatní
hraje špulpyskem? Já jsem totiž pochopil, že bez jazyka
takový ten (plynulý, celistvý, nevím, jak to popsat,
harmonikový :)) zvuk nedostanu, ale nevím, jestli jím mám
hrát všechno.
|
elflord superharp 484 příspěvků |
Vloženo 04.08.2009 07:39:59
základ si odnesieš, teda ak bending lippursingom robíš
dobre
|
eh, nikdo
19 příspěvků |
Vloženo 04.08.2009 01:02:31
Jsem dneska zkoušel ten tongue blocking a ta harmonika
chutná uplně strašně (ale lepší než struny :)).
Já jsem začal lippingem, který je podle mě jednodušší
(hlavně ohýbání), ale zajímalo by mě, když pak budu chtít
používat tongue blocking, jestli se to celé nebudu muset
učit odznova, nebo už si z toho lippingu nějaký základ
odnesu a akorát si budu muset zvyknou, že mám k harmonice
přilepený jazyk.
Díky
|
Šponymusic uživatel 75 příspěvků |
Vloženo 11.04.2007 00:15:00
Nejen že našel. Už sem se i zaregistroval! Zdar
|
Maxihaf uživatel 380 příspěvků |
Vloženo 10.04.2007 23:12:00
Nojo... to je ten nešťastnej systém spojené diskuze FT a
HAF... Hlavně že jsi to našel...
|
Šponymusic uživatel 75 příspěvků |
Vloženo 07.04.2007 03:50:00
Tak už to mám. Kámoš poradil adresu www.haaf.cz Tam to
je, jak vidím, všechno. OK
|
Šponymusic uživatel 75 příspěvků |
Vloženo 07.04.2007 03:06:00
Kurňajz, asi nejsem takový kutil, nenašel sem žádný
článek ani náznakem, kde by bylo nějaké povídání o
foukání. Když sem mrknul na seriály, tak je tam
nejnovější nějaký z 2005. Jsem tu dnes poprvé a asi bych
potřeboval poradit:-(
Vyhledávač mi furt nadává a nic nenajde. Jinak sem rád,
že je něco psáno o foukačkách i v česku! Zdravím všechny
a poraďte někdo.
|
Kandy harp 158 příspěvků |
Vloženo 30.12.2006 19:04:00
Jazyk používám jen při basování a (doma),
řekl bych, že je to nejpohodlnější klasickým špulipyskem.
|
Maxihaf uživatel 380 příspěvků |
Vloženo 20.08.2006 14:00:00
Slibovaný díl seriálu o jednotlivých typech tvorby
samostatného čistého tónu (a jejich výhodách a
nevýhodách) je na světě (viz POVÍDÁNÍ O FOUKÁNÍ -
Nátisk".
|
Maxihaf uživatel 380 příspěvků |
Vloženo 01.08.2006 15:10:00
Nezbývá než souhlasit...
|
Charlie Slav Expert 70 příspěvků |
Vloženo 01.08.2006 08:50:00
existují tyto možnosti:
1.)jazyk vůbec nepoužívat, dá se takto
dosáhnout značné rychlosti a snáze dotáhnout k
dokonalosti bending (ohýbání tónů)
2.)tongue blocking (blokování jazykem) zcela zásadní pro
hraní blues, protože jazyk vytváří zcela zpecifický
perkusivní zvuk, který hru obohacuje o další dimenzi.
3.)kombinace obou technik - zůstává rychlost,
+ možnost zahrát více tónů naráz a zhutnit tak
celý zvuk.
Osobně doporučuji začít bez jazyka k celkovému zafixování
poloh jednotlivých tónů + nácvik bendingu a teprve potom
se pustit do tongue
blockingu. Tam bych nejprve doporučil začít
hraním oktáv a potom se pustit i k hraní jednotlivých
tónů (tongue slap). Nic na tom není, chce to jen trochu
cviku. takže cvičit, cvičit, cvičit
|
Lup
224 příspěvků |
Vloženo 24.07.2006 18:58:00
I jí jsem zastáncem klasického posouvání foukačky v puse.
Foukačku si v ruce držím, takže si s ní popojedu přesně
kam mám.
Pro použití jazyku mám jiné příáležitosti. Mnohem
příjemnější, než ho odírat o foukací harmoniku :)))
Ahojky - Lup
|
Harmonika uživatel 84 příspěvků |
Vloženo 24.07.2006 09:16:00
Ano, ano. Já opravdu hraji stylem špulpysk. Není to ani
tak tím, že očas používám stojan, ale prostě proto, že
jsem se to takhle naučil a ucpávák neumím. Doporučuji
zkusit oboje a hrát to co líp sedne. Osobně si myslím, že
to bude špulpysk.
Krleš
|
Maxihaf uživatel 380 příspěvků |
Vloženo 22.07.2006 16:41:00
Během krátké doby se o obou způsobech hraní (a jedním
dalším navíc) dozvíš zde na stránkách v dalším
pokračování "Povídání o foukání" včetně všech kladů a
záporů jednotlivých metod. Mám to téměř hotové.
|
Harpplayer superharp 266 příspěvků |
Vloženo 22.07.2006 07:15:00
Já jsem příznivec metody zacpávání jazykem, ale najde se
hodně lidí, kteří hrajou špičatou hubou, tzv. špicmundem
(výraz používaný p. L.Plevou) a hrají hodně dobře. Já
svůj názor opírám o to, že harmonika je v puse
stabilnější a vzhledem k citu v jazyku se na ní líp
orientuji.Špicmund používají většinou hráči s držákem a s
ním já nehraju. Myslím, že Harmonika, který občas používá
držák, by ti o špicmundu dokázal říci víc.
Na druhou stranu je asi jedno kterou techniku si zvolíš,
ale snaž se ji přivést k dokonalosti, abys měl vždycky
jistotu, že hraješ ten tón, který chceš, aby tvá hra
nespočívala v glissandu nahodilých tónů.
Pokud bys měl zájem jet v září na festival do
Klingenthalu, je tam za cenu 8,50 Euro cca dvouhodinový
workshop pro začátečníky na foukačku, kde ti odpovědí
lektoři minimálně evropské úrovně na všechny tvoje
dotazy - tedy pokud vládneš aspoň trochu němčinou nebo
angličtinou.
|
zizizop nováček 1 příspěvek |
Vloženo 21.07.2006 20:22:00
Jakožto začátečníka by mě zajímal názor zkušených HAFů ke
dvěma různým způsobů hraní na foukačku. To jest kontaktní
fuk se zacpanými díry jazykem, nebo bezkontaktní fuk
prováděn pomocí rtů do jedné dírky.
|
Autor | Příspěvky |