Nikdo není online
Do týdne nás opustí: larryunderwo
Nově příchozí:   Luky    Hory    SepiaX  

Diskuze

  Rubrika:   Vybrané téma:
Výrobci a produkty Chromonica 270 deluxe (hohner)

-Zobrazit všechny rubriky diskuze (nejvyšší úroveň)
-Čtěte: pravidla diskuze!
-Čtěte: Vysvětlivky a statistika diskuze
-Nová témata budete moci přidávat až po přihlášení!
 
AutorPříspěvky
« Stránka: z 2 » 

Petkon
superharp
1270 příspěvků
Vloženo 17.06.2009 22:08:06  
Určitě pro hráče používající výhradně puckering
/špulipysk, špicmund/ jsou hranaté otvory výhodnější, jednotlivé tóny se lépe "hledají" i snadněji ozývají (viz níže zmíněná velikost hranatých a kulatých otvorů).

Billy
uživatel
58 příspěvků
Vloženo 28.05.2009 19:52:54  
Mě nezbývá nic jiného než opět souhlasit, na čtverečky jsem si zvykl opravdu rychle a teď mi přijdou daleko lepší. To že je lépe cítit pozice kde jsem, je skutečne pravda a to i přesto že hraju špulpyskem :)
Každopádně hráče kteří hrajou tongue blocking strašně obdivuji, a to i na diatonickou harmoniku (teda převážně na diatoniku, na chromatiku se to tolik neopužívá asi). Já to absolutně neumim, nevím jak jazyk zkroutit :) ale doufám že se časem naučím :)

Ještě bych chtěl říci že na 270tku se mi zdají tóny od 9-té dirky nahoru lehčeji hratelné (narozdíl od Hard Boppera), ale možná je to tím že už je o něco víc zahraná.

Petkon
superharp
1270 příspěvků
Vloženo 26.05.2009 22:58:10  
Vracím se ještě k problému otvory kulaté versus hranaté.
Zkouším na chromatiku i TB,přestože jsem zatím dosud hrál převážně puckeringem /špulipyskem/, nebo jak se tomu nadává.
Nemůžu si pomoci, ale já mám u 12-dírkové chromatiky s kulatými otvory stále problém, že jsou mi nepohodlné, tóny se na ní hůřeji "chytají".
Z jednoho prostého důvodu - kulaté otvory jsou přece jen rozměrově o něco menší než ty hranaté, spoje /mezery/ mezi jednotlivými dírkami jsou širší, /tvar písmene prohnutého X /, tudíž se někdy stane, že člověk netrefí otvor do středu a tón se neozve plně jak má, u hranatých otovorů toto tolik nehrozí. A je jedno, jestli hraju pucker nebo tongue blocking.
Nevím, je to moje vlastní vysvětlení a dojem. Když si prohlédnete a srovnáte ty mezery mezi otvory, bude každému zřejmé, o čem mluvím. Mám doma DeLuxku téměř měsíc a zatím mě ty kulaté, ale menší otvory, nijak nepřesvědčily.
U 16.dírkové chromatiky je to trochu něco jiného, tam ty otvory jsou už celkově větší.
Není pravdou, že nejdražší koncertní nástroje mají zásadně kulaté otvory, Hohner dělá i nejdražší profi chromatiky s hranatými otvory /Meisterklasse, Silver Concerto/. V každém případě je to zajímavé téma na širší diskuzi.
Opraveno 26.05.2009 23:10:16

Billy
uživatel
58 příspěvků
Vloženo 16.05.2009 12:51:10  
Jasný, tu výměnu jsem myslel až v krajním případě :)
jsem si jist že si zvyknu, když si vzpomenu na mojí první diatoniku Hohner Big River, na kterou sem hrál necelý rok. Poté jsem vyzkoušel koupit tady všude vychvalovanou Special20. nemoch jsem si zvyknout na tvar, ale hrála úžasně tak jsem u ní vydržel. A teď když vemu zpátky Big River tak mě taky dře .)
Jinak porovnávat tyto dvě chromatiky vážne nemá cenu, obě jsou kvalitní a na obě hraji :)
Záleží na tom kam jdu hrát - pro kterou šáhnu :)

Doplnění: tak od minulého týdne mohu doplnit toto:
Na tvar otvorů z kulatých na čtverečky sem si zvykl dost rychle. Já teda nehraji tím sytlem blokací jazyka, to by bylo asi horší :) Takže zcela určitě vím že žádná výmena toho náustku nebude :)
Opraveno 22.05.2009 12:31:36

Petkon
superharp
1270 příspěvků
Vloženo 15.05.2009 23:10:40  
Billy :
moc gratuluji ke koupi a děkuji ti, že jsi napsal své dojmy a poznatky, bude to jistě motivace i pro ostatní. Mám radost, že se objevil další nadšenec chromatické harmoniky.
Věřím, že s Hard Bopperem budeš na výsost spokojen, jsem přesvědčen, že ty otvory postupem času nebudeš vůbec řešit a že naopak oceníš jejich výhodu.
Na to velký pozor, s kulatými otvory už by to nebyl
Hard Bopper Thielemans, který ostatně dobře věděl, proč je má právě hranaté a ne kulaté.
Sám zjistíš, že se po mřížce budeš pohybovat jistěji než s těmi kulatými. Zatím tomu možná nevěříš, ale uvidíš. Řekneme si to za půl roku.

Oba modely je těžké srovnávat, já jsem se tomu chtěl zatím vyhnout, abych neodradil zájemce o 270 DeLuxe, což je také velmi dobrý nástroj. Kvalit Hard Bopperu ani Mellow Tone však nedosahuje.

Jinak ceny harmonik, v poslední době zejména japonských /Tombo, Lee Oskar/ šly v poslední době vzhledem k nevýhodnému a klesajícímu kurzu koruny bohužel nahoru, ale s tím se nedá nic dělat.
U nás v hudební prodejně např. diatoniky Lee Oskar stojí nyní 840 Kč. To už mi připadá za datoniku poměrně hodně.
Opraveno 15.05.2009 23:18:03

Billy
uživatel
58 příspěvků
Vloženo 15.05.2009 22:02:25  
Zdravíčko.
A mě konečně přišel tento týden (po 2 měsících čekání) Thielemans Hard Bopper :) [kratší doba než čekání na zminňovanou 270 DeLuxe, tu jsem objednával někdy o prázdninách {tuším začátkem srpna} a přišla 11. prosince]

A tím pádem když mám tedy také ty dvě harmoniky co již popisoval Petkon, mohu říci jaký je rozdíl mezi nimi pro mne.

270tku jsem kupoval na www.kytary.cz za 2100kč, a než přišla zlevnili na 1900kč :) Nicméně teď o dost zdražili a stojí 2790kč :(

Hard Bopper jsme kupoval na www.hn-kliment.cz za krásných 2890kč.


A teď již k porovnání:
To drnčení nějakých tónů na 270ce ze začátku jsem měl, ale mohlo to býti tím, že to byla má první chromatika a asi sem neuměl do ní přiměřeně foukat :)
Prachovky se skutečně přilepí, pokud do studené harmoniky začnete foukat silněji. A to ztoho důvodu, že do ni přijde moc vlhkosti a prachovky se prostě přilepí.
I teď po půl roce, když foukám do studené harmoniky i když jen zlehka je drnčení slyšet u jednoho tónu (možná kdybych ze začátku nebyl ras, bylo by teď ok :)

Ovšem teď po půl roce když už vím jak na ni, je super :)
3-5min jemně foukat a pak, žádné drnčení a má krásný čistý zvuk (pro mě až moc čistý, takový si ani nezasloužím :))
Klidně po zahřátí můžete hrát klidně fff (forte fortissimo) a žádné lepení prachovek nehrozí. :) Ale opravdu, nejprve pěkně rozehrát :)


U Hard Boppera jsem žádné drnčení nevypozoroval. (nevím jeslti je to tím, že přeci jen mám už větší cit).


Abych také porovnal otvory:)
Jelikož jsem začínal na kulatých otvorech, tak teď mi přidou lepší.
Zjistil jsem že když hraji na hranaté otvory, můj spodní ret již jako by zasahoval na hranu otvoru a trochu mě jakoby řeže (nevím jak to vůbec popsat) Asi nezasazuji harmoniku tolik do pusy. U kulatých otvorů jsme si toho nikdy nevšiml .)
Nicméně dle mého názoru je to o zvyku :) Budu teď hrát na hranaté otvory a uvidím :)


Na závěr:
Také se můžu přiklonit k názoru že mi přide lepší o něco Hard Bopper.
A pokud si nezvyknu (nebo mi nebudou vyhovovat) hranaté otvory, tak prohodím náustek (nebo jak se jmenuje) s 270tkou :) Jsou totiž rozměrově totožné :)


Petkon
superharp
1270 příspěvků
Vloženo 10.05.2009 06:32:16  
Díky, nemám nic proti tomu. Vzhledem k tomu, jak často přetřásaný a diskutovaný model chromatiky v našich diskuzích to je, by možná stálo za to, aby si článeček mohli případní zájemci přečíst někde na přehledném místě.
Přivítal bych rovněž rady a připomínky i od Tebe, CH.Slavíka, nebo dalších hráčů, případně i hodnocení jiných modelů, které vlastníte.

Bigear
superharp
1201 příspěvků
Vloženo 10.05.2009 01:06:16  
To Petkon,To San Jose:Moc hezká recenze!!!Navrhuji zařadit do článků pod téma"Jak posoudit kvalitu harmoniky".Je to srozumitelné a vyčerpávající.

Petkon
superharp
1270 příspěvků
Vloženo 09.05.2009 20:21:11  
Chromonica 270 DeLuxe – malá recenze

Konečně jsem se stal jejím majitelem, mám ji několik dní a můžu sdělit čerstvé dojmy, jak jsem slíbil. Kupoval jsem ji standartně v obchodě u nás v Třebíči, neboť před koupí přes internet dávám přednost možnosti si nástroj přímo v krámě ošahat a vyzkoušet. Pořizovací cena byla 2.410 Kč. Čekal jsem na ni přibližně 3 měsíce, což nebudu nijak komentovat, podstatné a důležité je, že je doma.
Docela jsem se obával toho, jak bude znít, neboť po neblahých zkušenost některých z vás jsem nabyl dojmu, že se jedná o poměrně choulostivou a zvukově labilní harmoniku, se kterou jsou spíše potíže, především kvůli ozevu tónů a klapání nebo chrastění prachovek /klapek/.
Naštěstí nic takového se u mé harmoniky nepotvrdilo, z čehož mám dosud obrovskou radost.
Harmonika je uložena v krásném pevném pouzdře se střbřitě vyraženým názvem harmoniky na víku krabičky.
Musím hned v úvodu předeslat, že harmonika hraje naprosto skvěle, čistě, žádné chrastění ani drnčení prachovek se nekoná. Tóny jsou zvukově vyrovnané ve všech oktávách, dobře a pohodlně foukatelné i tahatelné včetně nejhornějšího tónu d ve čtvrté oktávě a nejspodnějšího bendovaného tónu h v oktávě spodní. A to zatím hovořím o ne plně zahraném a dokonale „zajetém“ nástroji.
Plátky jsou silnější než u Superchromoniky, takže jejich síla je úplně stejná jako u Thielemansova Hard Bopperu /1,2 mm/. Díky tomu je umožněn pohodlný a hlavně harmoniku nijak nezatěžující a nepoškozující bending. Tento je standartně hratelný podobně jako u všech lepších chromatik v rozsahu jednoho půltónu na téměř všech tahaných i foukaných tónech. V tomto je 270 DeLuxe rovněž zcela srovnatelná s Thielemansovým modelem.
Ladění harmoniky bych označil za standartně velmi dobré a vyrovnané. Na rozdíl od jednoho mého Thielemanse, jenž je naladěn ve spodní oktávě nepatrně výš než v horních oktávách, což samo o sobě až tolik nevadí, protože rozdíl je opravdu minimální, a lze tak díky tomu v horních oktávách použít razantnějšího dechu a vysoké tóny lépe rozfoukat a rozezvučet. Zde je však ladění zcela vyrovnané, takže vyhovuje intonačně vyrovnanému a přesnému hraní ve všech oktávách.
Posun registru je snadný, ani po delším hraním se nijak nezadrhává, není nutné žádné dodatečné promázávání apod. Vím, že po čase se sám trochu vyšoupe i v kovovém prostředí a bude běhat stále stejně dobře jako na začátku. Hlučnost samotného registru při jeho posouvání je nepatrná a v zásadě srovnatelná s jinými typy 12-dírkových chromatik.
Otvory na harmonice jsou kulaté, na rozdíl od Thielemanse nebo Superchromoniky, kde jsou otvory hranaté. Sám v tom nespatřuji pro samotné hraní nikterak podstatnou ani důležitou výhodu. Ten, kdo je zvyklý na hranaté otvory, se dokonce možná ústy pomocí nich lépe na harmonice orientuje, protože jsou přece jen více v puse cítit než otvory kulaté a zaoblené, takže někomu hranaté mohou vyhovovat více. Přítomnost kulatých otvorů určitě není záruka možnosti rychlejšího hraní, vzpomeňme jen na Thielemansovy běhy /laufy/ na jeho harmonikách s hranatými otvory. Rychlost klouzání úst po harmonice je zcela rovnocenná u obou druhů otvorů. Kulaté otvory sám vnímám o něco příjemněji. Jiná stránka věci je v samotném zvuku.
V tomto mám dojem, jakoby v případě kulatých otvorů byl zvuk o něco málo tlumenější a zaoblenější než u otvorů hranatých, kde vzduch proudí do kanálku přece jen příměji a tím poněkud jinak. Je užitečné si tyto dva konstrukční způsoby zblízka prohlédnout, pak je zřejmé, v čem je patrně ten rozdíl. Znám to už z Adlera 16 – dírkového, kde se jedná o zcela identický vjem. Může to být samozřejmě pouze moje subjektivní stanovisko, ale s hranatými otvory mně osobně se hraje o poznání svobodněji a lehčeji, neboť ke kulatým otvorům musím být jakoby opatrnější a dechově přesnější a citlivější, držet se trochu zpátky. Foukání je navíc jakoby proti většímu odporu než u hranatých otvorů, které se tímto podobají více diatonické harmonice. Rozdíl je sice poměrně malý, nikoliv však, aspoň z mého pohledu, zanedbatelný. Co se týče dynamiky tohoto nástroje, lze hrát velmi snadno s dobře se ozývajícími a znějícími tóny od pianissima až po forte ve všech oktávách.
Harmoniku jsem intenzivně testoval několik dní v délce několika hodin denně. Za celou dobu se neprojevily žádné nedostatky s prachovkami nebo ucpáváním kanálků apod. Ladění drží, ozev jednotlivých tónů také, co si přát více?
Z pochopitelných důvodů jsem na harmonice nezkoušel žádný způsob barbarského nebo jinak devastujícího způsobu hraní, neboť chromatika vyžaduje, jak už zde bylo mnohokrát řečeno, poněkud poučenější a citlivější způsob zacházení než je tomu u diatonické harmoniky.
Závěrem tedy mohu s klidným svědomím a s radostí konstatovat, že se jedná o velmi dobrou harmoniku, za uvedené peníze přímo báječnou investici pro všechny, kteří to myslí s chromatikou alespoň trochu vážně a touží po nějakém lepším nástroji.

Přes uvedené pozitivní skutečnosti pro mě zatím zůstává přece jen nástrojem číslo jedna Thielemansův Hard Bopper, který bych postavil přece jen o jeden stupínek výše před tento jinak rovněž velmi povedený a krásný nástroj.
Komu tedy vyhovuje celkově mírně zaoblenější, avšak krásný hebký zvuk harmoniky, kulaté otvory, dosud ještě příznivá cena / oproti Thielemansovi - cca 3.500 Kč/, neměl by váhat a pořídit si tuto skvělou harmoniku.
Všem, kteří se v ní zklamali nebo s ní mají nějaký problém, bych doporučoval ukázat ji na nějakém příštím srazu HAAF hráčům jako je Bigear či Ch.Slavík, kteří jsou schopni posoudit, zda uvedené nedostatky u jejich harmoniky nevznikly spíše neodborným zacházením nebo nešetrným hraním než závadou v samotném nástroji.
Opraveno 10.05.2009 18:17:18

eh, nikdo

5 příspěvků
Vloženo 16.03.2009 20:03:05  
Kupoval jsem ji přes muzikant.cz za něco přes dva tisice, v pondělí jsem objednal a ve středu ji PPLka přivezla. Docela mě ta rychlost překvapila a ještě posílali nějaký slevový kupón a poděkování...

eh, nikdo

14 příspěvků
Vloženo 14.03.2009 12:20:47  
Původně jsem ji chtěl objednat po internetu na www. kytary cz. Ale potom jsem ji objednal v Liberci v hudebninách , byla do týdne a za tu samou cenu co na www. kytary cz
2100Kč. Bylo to začátkem března.
Hudební nástroje
Zdeněk Roudnický
1.máje870/14
46001 Liberec 1
Tel:485104512

Petkon
superharp
1270 příspěvků
Vloženo 13.03.2009 23:20:27  
San Jose má pravdu.
Je zajímavé, že De luxka momentálně není k mání, mám ji poměrně dlouho objednanou, mezitím jsem pořídil dalšího Thielemanse, Adlera 16, ale po De Luxe jakoby se slehla zem, prý musím ještě vydržet.
Opraveno 13.03.2009 23:21:09

eh, nikdo

14 příspěvků
Vloženo 12.03.2009 09:11:29  
Tak jsem dle Bigearovi rady trpělivě foukal, abych „270“ řádně zahřál a provlhčil. Ze začátku hraní jsem musel poslouchat pazvuky a řinčení. Po chvíli se začal z nástroje linout libý čistý zvuk. Tak to za chvíli půjdu zkusit znovu.Zda pouze potřebovala rozehrát jako nový nástroj a nebo je opravdu tak citlivá na přípravu, před hrou. Jediné co přetrvává je u prvních tří dírek, zejména při hraní akordu, chvění klapek které rozvibrují tón, což je dost nepříjemné na poslech.

San Jose
superharp
657 příspěvků
Vloženo 12.03.2009 00:05:08  
To, že chromonika 270 hraje výš, je způsobeno zřejmě rozladěním chromety 12, kterou již máš, podle toho, co říkáš, již delší dobu. Porovnával jsi je podle ladičky? Já nedám na chromonicu 270 dopustit, je perfektní ( při perfektním zacházení a údržbě) a to jsem ji koupil se slevou s drnčícím jazíčkem, ze kterého jsem odstranil otřep a bylo to O.K.

eh, nikdo

14 příspěvků
Vloženo 11.03.2009 10:56:01  
Ano vím o citlivosti chromatiky na prostředí. Teplotu a vlhkost. Pokud však porovnám tyto dvě chromatiky, které mám, tedy Chromettu 12 a Chromonicu 270, vyhrává levnější Chrometta 12. Má mnohem líbivější zvuk a není tak citlivá na lepení klapek. 270 má v některých tónech plechový až nepříjemný zvuk, při jemném foukání se ani nerozezní. Foukám, lépe řečeno učím se malinko přes rok a nemohu tedy tak zasvěceně hovořit jako mnozí zvás. Obě harmoniky jsou v "C" ale 270 hraje výš.

eh, nikdo

5 příspěvků
Vloženo 11.03.2009 09:36:05  
S tím lepením jazýčků mám bohužel stejnou zkušenost, u staré foukačky za pár korun jsem to řešil dlouhou jehlou a lehkým zadrnkáním na jazýček, ale tady se bojím... jinak mě fascinuje, jak lehce lze hrát jednotlivé tony...

Bigear
superharp
1201 příspěvků
Vloženo 09.03.2009 16:18:01  
Nejen kvalitní chromatiky,ale i XB-40 vyžaduje odpovídající přístup,tedy pečlivě rozehraný dostatečně zahřátý a provlhčený nástroj.Teprve tehdy nás odmění kvalitním tónem.Ovšem máme-li na to odpovídající předpoklady:-).

Petkon
superharp
1270 příspěvků
Vloženo 09.03.2009 09:16:22  
To Jarek : jak píše Billy, chromatika je úplně něco jiného než diatonika, vyžaduje jemné zacházení, postupné zahrávání apod., ostatně jak již v diskuzi bylo řečeno opakovaně.

Billy
uživatel
58 příspěvků
Vloženo 09.03.2009 08:21:11  
To Jarek:
No já můžu řící to, že když byla nová, taky jsem nebyl nadšenej. Klapky se skutečně lepily, zvuk se mi moc nezdál, jenže to sem na to neuměl hrát. Člověk kní můsí mít úplně jnej cit než k diatonice :)
Stouhle harmonikou se skutečně nedá hrát pokud se předem nezahřeje.
Ale teď se mi už zdá super :)
Mám teď ještě objednanýho "Hard Boppera" a na toho jsem hooodně zvědavej :)
Takže Díky Petkone za info (toho Hard Boppera :))
a chromatice zdar :)

San Jose
superharp
657 příspěvků
Vloženo 08.03.2009 21:50:25  
To já bych byl taky zklamaný, kdybych si koupil Mercedes, neslyšel bych motor a musel bych ho leštit. Asi tak. :)))
AutorPříspěvky
« Stránka: z 2 » 

Úvodní stránka | Nahoru | Zpět | Vpřed | Přidat k oblíbeným
Web je postaven na enginu phpRS
(c) 2007 Maxihaf a spol