Autor | Příspěvky |
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 29.03.2014 09:38:50
Do Prahy dorazí a zahraje tu Howard Levy.
Mělo by to být 4.května.
Termín je to sice prazvláštní a místo jeho koncertu -
Baráčnická rychta - mírně řečeno nehodné jeho formátu,
ale ti, kdo to zařídili přesto dokázali velkou věc.
Pokud vím, byl tu naposledy někdy v devadesátých letech v
Lucerna Music Baru...?
Já si to rozhodně nenechám ujít. Jen mám strach, že nás
tam bude ostudně málo,maloučko :-(
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 17.10.2011 17:15:11
Jazzovej diatonikář Marc Breitfelder je opravdu
neuvěřitelný mág!!!!!!!
|
eh, nikdo
4 příspěvky |
Vloženo 07.01.2010 13:59:16
Mne se z jazzovych chromatickych harmonikaru velice libi
Greoire Maret.
Tady jsou nejake ukazky:
http://www.myspace.com/gregoiremaret
Na Youtube jsou take nejake ukazky. Hral v posledni
sestave Pat Metheny Group, ted byl v Evrope na turne s
Herbie Hancockem a taky hodne koncertuje s Marcusem
Millerem. Jinak je to studiovy hrac pusobici v New Yorku,
mimo jine nahrava s Mikem Sternem (deska Who Let the Cats
Out) nebo Cassandrou Wilson (Thunderbird)
|
lulish uživatel 71 příspěvků |
Vloženo 24.07.2009 15:19:18
Tu teorii už nějak louskám... Je mi jasné, se tím musím
prokousat... Disonance k hudbě patří, a to, že je první
část spíš o technice ukazuje, že ten člověk přistupuje k
nástroji inovativně a snaží se využívat jeho všechny
možnosti...
O jeho přístupu k nástroji dobře svědčí tenhle
článek...
http://www.musicalramblings.com/2007/06/bill_barrett_on.h
tml
|
elflord superharp 484 příspěvků |
Vloženo 22.07.2009 21:36:42
podobne ako kingfish často spracúva svoje skladby môj
gitarista vo svojej kapele. ak budeš mať čas tak mrkni na
bandzone.cz kapelu superskrat
|
elflord superharp 484 příspěvků |
Vloženo 22.07.2009 21:34:52
Tá prvá časť je o zvuku. potom sú tam nejaké nápady.
lenže asi vie čo robí a prečo si to môže dovoliť. treba
si uvedomiť že mu tam určite hrá nejaký rozšírený akord
ktorý mu tú disonanciu dovoľuje. neviem či si začiatočník
alebo pokročilí ale toto nie je práve najvhodnejšie pre
začiatočníka. ak chceš hrať tak tak sa teórii nevyhneš, a
keď sa budeš cez ňu lúskať tak sa pravdepodobne nevyhneš
ani starým jazzovým štandardom a profesorskému hraniu.
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 22.07.2009 16:53:35
To je věc názoru, mně se tohle třeba zase příliš nelíbí,
protože je to více o zvuku než o hudebních myšlenkách.
Moc dlouho bych to poslouchat nedokázal.
Ale nemá cenu se přít o to, kdo je lepší, srovnávat se to
nedá. I ten Barrett ale vychází z Thielemanse, protože
pominout ho nelze a mnoho chromatikářů ho označuje za
svého hudebního guru.
Opraveno 22.07.2009 16:54:17
|
lulish uživatel 71 příspěvků |
Vloženo 22.07.2009 15:56:15
http://www.myspace.com/billbarrett23
Písnička Kingfish je přesně to, o čem mluvím... Je to
inovativní, technicky dobře zvládnuté a má to fakt
náboj...
S tímhle se Thielemans moc srovnávat nedá...
Nemáte někdo toho Barretta?
|
lulish uživatel 71 příspěvků |
Vloženo 22.07.2009 03:28:14
Poslouchal jsem teď Thielemanse s Petersonem živě 1975...
Je to technicky dobré, ale nelíbí se mi jeho tón a mám z
něj pocit, že to hraje až příliš postaru a
profesorsky...
Neznáte někdo Billa Barretta? Něco málo jsem slyšel a
bylo to celkem funkové...
|
lulish uživatel 71 příspěvků |
Vloženo 22.07.2009 01:18:34
Super...
George Smithe už asi půl roku sjíždím...
Brendan Power zkusím...
Dík...
|
elflord superharp 484 příspěvků |
Vloženo 21.07.2009 22:29:27
Ak chceš pochytiť rôzne nuansy chromatiky skús napríklad
Brendan Power, to virtuóso nielen na chromatiku. William
Clarke je dobrá voľba. George Harmonica Smith bluesový
majster chromatiky.
na tejto stránke nájdeš zoznam známych chromatikárov aj
jazzových a link na ich stránky
http://www.harmonicalinks.com/chrom.html
toto vyzerá dobre
http://www.myspace.com/jfwatkns
Opraveno 21.07.2009 22:32:19
|
lulish uživatel 71 příspěvků |
Vloženo 21.07.2009 22:21:57
Dík za rady...
V podstatě jsem to myslel tak, jestli někdo přistupoval
ke chromatice jako Coltrane k saxofonu nebo Davis k
trubce...
Je mi jasné, že je třeba nastudovat hudební teorii a
poslouchat je... Jen jsem myslel, jestli třeba není
někdo, kdo by to na tu chromatiku aspoň někdy někam
nahrál...
Když chci hrát třeba blues, tak sice můžu nastudovat
teorii, ale bez poslechu pořádné nahrávky mi to moc k
ničemu nebude...
Ptám se taky kvůli omezením foukačky, která zase třeba
díky její jedinečnosti budou vykoupena nějakou
specifičností. Jakože jazz na saxofon nemůže znít stejně
jako na trubku...
Doufám, že je tomu trochu víc rozumět...
|
elflord superharp 484 příspěvků |
Vloženo 21.07.2009 11:55:55
to je pravda. striedanie nadychu a výdychu dosť obmedzuje
rýchlosť a plynulosť akou harmonikár hrá. takže
coltranove rýchle postupy asi ťažko ako on. miles davis
je o niečom inom ten skôr hrá menej ale trefne a
precítene. mne sa ten toots zdá adekvátny tomu čo ty
chápeš ako moderný jazz. i keď sa priznám že toots mi
nejak nesedí. lulish čo vlastne hráš? jazz? skús sa
pozrieť na prácu Paul DeLaya a jeho chromatiky. ale to si
najprv zisti ktorý album je viac chromatikový.
nespoliehaj sa len na youtube.
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 21.07.2009 11:39:22
No, určité rychlé běhy a některé melodické postupy
/intervalové apod./nebude harmonikář nikdy schopen zahrát
tak jako trumpetista nebo saxofonista, protože u těchto
nástrojů, kde se k tvorbě tónů používají i prsty /klapky
či ventily/, jsou zcela jiné možnosti dané technickou
podstatou těchto nástrojů. Stejně je tomu u flétny,
klarinetu apod.
I tvorba tónu pouze pomocí výdechu je u zmíněných
nástrojů velkou výhodou.
Některé pasáže tedy lze na harmoniku jistě zahrát, ale
nikdy to nebude přesná kopie toho, co hrál na trumpetu
Davis nebo na saxofon Coltrane.
Harmonika je přece jen podle mě trochu o jiném hraní, to
platí samozřejmě i o chromatice.
Proto se druhého Davise nebo Coltrana u harmoniky asi
nedočkáme.
Špony mi to jistě dosvědčí.
Opraveno 21.07.2009 11:42:16
|
elflord superharp 484 příspěvků |
Vloženo 21.07.2009 07:30:57
Lulish chcel asi povedať že hľadá chromatikára ktorý
pristupoval k hraniu tak ako napríklad coltrane na saxiku
alebo davis na trubke.
Pozri, sám si si otázku zodpovedal. ak chceš hrať modálny
jazz tak potrebuješ ovládať hudobnú teóriu. ak ovládaš
teóriu tak na chromatike je to potom malina, stačí ak
budeš počúvať to čo si popísal a potom transcribovať ich
sóla a učiť sa ako narábajú so stupnicami a podobne. na
to nepotrebuješ chromatikára. to isté robím aj ja na
diatonike. ja neviem či taký chromatikár vôbec je.
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 21.07.2009 07:02:38
Lulish:
Zamysli se trochu nad smyslem své otázky. Ani jeden ze
jmenovaných na foukačku nehrál, takže k ní nijak
přistupovat nemohl.
Jak tedy podle tebe přistupovali tito pánové k foukačce
nebo lépe řečeno k jazzu? Mohl bys nám to objasnit bez
škatulkování ?
Opraveno 21.07.2009 07:03:12
|
lulish uživatel 71 příspěvků |
Vloženo 21.07.2009 03:52:50
To Elford: viz níže...
Nevíte o někom, kdo by přistupoval k foukačce jako
řekněme John Coltrane, Miles Davis nebo třeba Larry
Young?
Takže tak... Škatulkování mě nebaví... ;=)
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 21.07.2009 00:19:10
To Lulish:Já bych doporučil Marka Forda.Bratra kytarysty
Robena forda.Je to sice více blues než jazz a navíc hraje
na diatoniku,ale myslím,že se z jeho muziky dá hodně
čerpat i pro hru na chromatiku.
|
elflord superharp 484 příspěvků |
Vloženo 20.07.2009 18:43:41
najprv povedz čo si predstavuješ pod pojmom moderný jazz.
bebop? cool jazz? hard bop? fusion? nu-jazz? to sú všetko
relatívne nové žánre.
|
lulish uživatel 71 příspěvků |
Vloženo 20.07.2009 18:27:08
Zkouknul jsem od něho něco na tubě... Technicky fakt
jednička, ale repertoir se mi moc nezamlouvá a radši bych
něco s modernějším zvukem. William Clarke je mi zvukem
blízký, ale mám trochu jinou představu o tom, co je
moderní jazz...
Máte jiné doporučení? Dík...
|
Autor | Příspěvky |