Diskuze
| Rubrika:
|
| Vybrané téma: |
| Komba |
| Kombo pro akustický sound |
-Zobrazit všechny rubriky diskuze (nejvyšší úroveň)
-Čtěte: pravidla diskuze!
-Čtěte: Vysvětlivky a statistika diskuze -Nová témata budete moci přidávat až po přihlášení!
Autor | Příspěvky |
Old sweat superharp 592 příspěvků |
Vloženo 25.11.2022 13:33:00
Ahoj Michale.
To Tvoje kombo má výkon 2W nebo 3W. nevím jaký máš přesně
typ. Až budete hrát v Písku tak dej vědět. Vzal byvh
sebou na zkoušku moje kombo VOX 5W. Ozvu se Ti na FB.
Tak zatím fuku zdar,
|
Brantík nováček 1 příspěvek |
Vloženo 16.11.2022 16:20:49
Ahoj kluci. Pročetl jsem diskuze -kombo. Je to na mě moc
odborné. Poraďte mě někdo prosím co pořídit. Mám Roland
Micro cube. Super lehké, ale v hospodě mě ostatní
zesílené nástroje přeperou a blbě se fouká, když se
neslyším. Děkuji
|
bohousek11 uživatel 76 příspěvků |
Vloženo 29.09.2016 01:51:17
Kombo má typové označení Aroma AG-03M 5W a lze je
koupit i na ebay.com
|
bohousek11 uživatel 76 příspěvků |
Vloženo 29.09.2016 01:38:27
Objevil jsem malé kombíčko, doporučuji, hraje
neuvěřitelně čistě a hlasitě
https://www.wish.com/c/5462cd105e68f92db0a1aa08?th_s=1&am
p;rel_p=0&abs_p=0&original_q=Aroma AG-03M 5W
Guitar Amp Recorder Speaker TF Card Slot Compact Portable
Mult Cena je do 700Kč i s poštovným
|
bohousek11 uživatel 76 příspěvků |
Vloženo 19.12.2015 20:37:37
Vlastním kombo Roland AC 33, používám jej na harmoniku a
na zpěv. Už několikrát se mi stalo že kombo bylo v daném
prostředí slabé a tak jsem se poohlížel po něčem
silnějším. Zkoušel jsem PA systémy v poslední době
nabízené za relativně malý peníz a nebyl jsem spokojený,
není to ono... Kamarád mi nabídnul staré kombo které měl
doma po otci a to Roland Bolt 60W, R.V. 1982. Vstup má
osazený MOS-FET tranzistory ( Tranzistory řízené el.
polem ) a konec je¨elektronkový, 2x EL 34. Hraji folk a
country, spíše českou trempárnu, čili používám zvuk bez
zkreslení a mohu jen říci že elektronka je
nenahraditelná! Když jsem kombo zapnul, zapojil do něj
mikrofon a zahrál či zazpíval, z komba byl slyšet sytý,
naprosto věrný zvuk! Kombo váží 20Kg a je poměrně veliké
ale kvalita zvuku z něj je vynikající! Pokud někdo
potřebuje "bednu" s větším výkonem, doporučuji
toto kombo, dá se sehnat poměrně levně na internetu.
|
bohousek11 uživatel 76 příspěvků |
Vloženo 22.11.2015 00:34:15
V poslední době se objevily PA systémy za docela
přijatelné ceny, s mikrofony, s možností hrát i na
zabudovany akumulátor.Máte někdo nějaké zkušenosti???
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 02.07.2012 10:37:56
Máš recht!
|
eh, nikdo
5 příspěvků |
Vloženo 02.07.2011 10:28:11
Ach jo. Copak se do nástrojových aparatur cpou
vícepásmové sestavy s výhybkami? To je přeci nesmysl. Na
apráty pro hudební nástroje jsou tzv. nástrojové
reproduktory. Dříve se jim říkalo širokopásmé, nebo
širokopásmové, či celopásmové. Dnes jsou tak ošizené, že
se o celém zvukovém pásmu nedá mluvit ani při poslechu po
deseti pivech, takže se jim alibisticky říká třeba
kytarové. Já vím, tu jde o harmoničky, leč systém je to
stejný. Stejně většina foukačů používá kytarová kombíčka.
Že výrobce použije do toho kterého produktu nevhodný
reproduktor je úplně běžná věc. Pokud je to pro něj z
nějakého důvodu finančně výhodné. Hypoteticky si
představme, že firma XY postaví kombo o 15W a ideálně to
hraje například s 8´´ reproduktorm Weber 8A100, ovšem ten
stojí 75,-USD a je dimenzován právě na 15W. Vedle toho má
k mání 12´´ no name made in China, o kterém obskurní
výrobce tvrdí, že snese 80W, je větší a navíc jeho cena
je 30,-USD. Ovšem jenom hraje výrazně hůře. Každopádně
lidská mentalita je velice průhledná. Znalců a fajnšmekrů
je sotva pár procent z kupní síly, zbytek nakupuje
klasickým způsobem - "čím víc proužek, tím víc
adidas". A pro tyhle zákazníky velký reproduktor s
bombastickým nápisem 80W je dostatečná záruka skvělého
zvuku. A když už za to ty peníze vyhodí, težko si
přiznávají, že to byla blbost. Věř, že za dvanáct let
zvukařské praxe jsem potkal spousty neuvěřitelných
šmejdů, které mi přišly až za hranicí použitelnosti, a
stejně se najdou lidé, kteří to stále dokola kupují a pak
na internetu rozhalušují, jak skvěle to hraje. A další
tomu uvěří více než vlastním uším, zvláště když nemají
možnost srovnání a jdou a koupí to také. Je to prostě
bussines, nic jiného. V Životě jsem postavil desítky
různých aparátů, z toho cca padesát malých lampových komb
ve stylu 50.let různých konstrukcí, přes které dnes lidé
hrají na kytary, housle, mondolíny, harmoničky a já nevím
na co ještě. Něco o tom vím. Samozřejmě předcházelo
studium osvědčených praktik a to do dneška nekončí.
Opraveno 02.07.2011 10:58:42
|
Old sweat superharp 592 příspěvků |
Vloženo 30.06.2011 23:46:10
Nepíšu to sem proto, abych zpochybňoval něčí názory.
Zvláště ne v téhle trochu složitější problematice, než je
"suché" spočítání wattů a voltů. Ono je to
všechno trochu složitější a celá polemika kolem toho se
nedá vměstnat do několika příspěvků v diskuzi.
Poukazuješ na výkon koncového stupně a na to, že je
použito více reproduktorů. V tom případě se jedná o
reproduktorovou soustavu a nikdo z nás nezná schema
jejich zapojení ani jejich impedanci, která se vlastně
mění v závislosti na přenášeném kmitočtu. Vím jen jedno,
že fyzikální zákony platí naprosto stejně pro všechny
výrobce na všech místech zeměkoule. Co udělá výrobce se
spárováním několika reproduktorů, jaké tam udělal
kmitočtové výhybky a další a další, to uz ž nikdo z nás
neví. Já mám např. u zesilovače 50W výstupního výkonu
použity 3 reproduktory s výhybkami 18 dB na oktávu a
nejvýkonnější hlubokotónový reproduktor má nax výkon
uvedený výrobcem 20W. Dalo by se říct, že bych ho měl při
plném vybuzení "oddělat". Jenže právě tím, že
je celé kmitočtové spektrun rozdělené do několika pásem
se dostene každému reproduktoru jen tolik, kolik
potřebuje pro svou správnou činnost.
Jak "nahlas" to všechno potom hraje, je otázka
akustického tlaku, který dokáže daná soustava vyvinout. A
tady už jsme zase u otázky citlivosti reproduktorů, což
je schopnost vyvinout akustický tlak v dB na 1W příkonu.
U takového zařízení se nedá počítat jen VxI=W. Velkou
úlohu tady hraje impedance, což je součin napětí, proudu,
odporu a indukčnosti. Všechno to se mění v závislosti na
přenášeném kmitočtu. Nevím jak Ty, ale já si ani po těch
letech zkušeností netroufám tvrdit, že by někdo z
renomovaných výrobců udělal v zapojení takovou chybu, aby
osadil zařízení tak nevyhovujícím způsobem. Navíc, když
dotyčný tvrdí, že se mu při "laické" tím myslím
pouze poslechové zkoušce výsledek velmi líbil. Nejspíš to
slyšel zrovna tak, jako Ty uvádíš svoje příklady
aparatur.
Mě u toho právě zarazila ta poznámka o nevhodnosti
použitého reproduktoru. Myslím si, že si můžeme jen
položit otázku, proč výrobce použil zrovna tento
reproduktor. Určitě by nám důvod fakticky doložil.
Opraveno 30.06.2011 23:48:01
|
eh, nikdo
5 příspěvků |
Vloženo 30.06.2011 11:55:16
To je zvláštní, mám tu kombo z 60.let Regent 30H, v konci
2 X EL34 v áčku - solidních 20W a jsou v něm osazeny 2ks
repro RFT L3060 PB a každé má 12W, tedy dohromady snesou
24W. Hrají krásně i na plný výkon. Tedy nejlépe aparát
hraje právě na plný výkon. Zkreslení je příjemné díky
přebuzení koncového stupně. Repra drží, nijak nechraplají
a hrají už 50 let. A co teprve Regent R222? Ten má 12,5W
a osazený je 12´´ RFT L3401 max. povolený příkon 12,5W.
Hraje bez problému na plný knedlík a to už dobrých 35
let. Když se podíváme za oceán, tak pan Leoš Fender
osazoval např. v r. 1957 do komba Bassman o 45W 4ks 10´´
repro Jensen P10 o max. příkonu 12W. Tedy celkem 48W.
Hraje to některým šťatným majitelům do dneška. A podobně
byly tehdy řešeny všechny aparáty. Myslím, že teorie o
tom, že repro hraje nejlépe v 1/5 povoleného příkonu je
poněkud scestná, notabene u nástrojových aparatur.
Reproduktor je elektroakustický měnič. V magnetickém
obvodu se mění energie elektrická na energii kinetickou,
která pak následně je membránou proměněna na energii
akustickou. Pokud půjde do reproduktoru 1/5 příkonu, než
na kterou je reproduktor určen, dost těžko bude membrána
uspokojivě pracovat. Zvuk bude plochý, bez šťávy. To lze
snadno ověřit.
Není pravda, že reproduktor při přetížení vždy chrčí.
Záleží na jeho konstrukci. Některá repra chrčí a pak
zmlknou a nebo také nezmlknou, ale chrčet budou díky
poškozenému závěsu navždy a některá hrají pořád dobře a
pak rovněž zmlknou. Spálí se jim totiž cívka.
Opraveno 30.06.2011 12:01:47
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 14.06.2011 10:32:15
...hezké článečky...no hlavně , že nám to pěkně hraje :-)
|
San Jose superharp 657 příspěvků |
Vloženo 13.06.2011 22:06:44
Františku, suprové vysvětlení. I motor v autě, který má
má psané max. otáčky např. 7000 otáček za minutu, má daný
výkon vs. točivý moment někde jinde, než v maximu. A
točit ho na pořád na 7 tisíc, nevím, kam by kdo dojel.
Sám stavím reprosoustavy obdobně, ale 15W zasilovače vs
80W reproduktor už je zbytečný, pokud to není jednotka
P.M.P.O., což je jednotka nedefinovaná žádnou normou a
znamená Peak music power output - špičkový hudební výkon.
Hudební výkon nic není a viděl jsem na jezevčíku z
tržnice 1000W P.M.P.O. Sinus byl asi tak 2W, jako má
mikrokuba.
|
Old sweat superharp 592 příspěvků |
Vloženo 13.06.2011 16:35:36
Výkon reproduktoru se udává pro informaci o jeho
maximální zatížitelnosti. Zatížitelnost je velmi důležitý
parametr reproduktoru nebo reprosoustavy. Výrobci ho
obyčejně vyjadřují maximálním příkonem ve wattech (W).
Příkon je myšlen jako součin napětí na svorkách
reproduktoru a proudu procházejícího kmitací cívkou.
Výrobcem udávaný příkon znamená hodnotu která při jejím
dosažení, nebo i krátkodobém překročení reproduktor ještě
nepoškodí. Má ale za následek slyšitelné zkreslení
modulace. Reproduktor sice chrčí, ale vydrží. Při
dlohodobém, nebo mnohonásobném překročení této hodnoty
taky chrčí, ale jen chvíli. Pak přestane. (Je po něm).
Když chceme omezit zkreslení způsobené tímto jevem, je
nutné, aby maximální příkon do reproduktoru nebo soustavy
v pasážích největšího vybuzení hudbou, nepřevýšil
polovinu příkonu, který udává výrobce. Tento požadavek se
týká zejména kvalitních zařízení pro reprodukci hudby.
V minulosti jsem se cca 25 let zabýval stavbou
reprodukčních zařízení a stavbou reproduktorových
soustav, takže si dovolím podotknout, že o tom přece jen
něco málo vím. Kmitočtová charakteristika se u
reproduktoru, nebo reprosoustavy měří podle mormy ISO.
Nepamatuju si to už přesně musel bych po letech znovu
nahlédnou do chytré literatury. Takže jen orientačně:
Reproduktor se vybudí stálým výkonem v několika stupních.
a přitom se kmitočtovým generátorem plynule mění kmitočet
sínusového průběhu v pásmu, pro ktré je reproduktor
určen. U reprosoustav pro poslech hudby se toto pásmo
pohybuje od 20Hz do 20kHz. Měřicím mikrofonem v ose
reproduktoru, ve vzdálenosti 1m - 2m se měří akustický
tlak a zkreslení. (deformace sínusovky oproti vstupnímu
signálu) Kdo bude mít tu trpělivost, tak si takové měření
určitě někde najde a zjistí, že
nejvyrovnanější charakteristiku, což je vyrovnaný
akustický tlak a zkreslení signálu v závislosti na
přenášeném kmitočtu vykazuje reproduktor při vybuzení na
cca 1/5 jeho maximálního výkonu. Výrobce
opravdu KVALITNÍCH !! zařízení není žádný
diletant, který by si dovolil udělat takovou botu, která
by byla na škodu věci.
Toť můj skromný pohled na tuhle záležitost.
Opraveno 13.06.2011 19:59:35
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 13.06.2011 14:29:37
To jsem zvědav na odbornou odpověď.Já bych řekl jen tak
laicky,že 15w lampy by ten 80w reprák mělo umět
nakrmit.
A kombo hraje hlavně podle toho,jaký má reprák a né kolik
wattů má na cedulce u zesilovače.No a o basy u foukačky
bych se tolik nebál.Je přeci středová a výšková.A to i ty
hluboké modely.
|
eh, nikdo
5 příspěvků |
Vloženo 11.06.2011 08:09:40
Jaký smysl má 80W reproduktor v 15W kombu? Že nelze
vybudit ani na polovinu a tím pádem proukuje horší zvuk a
to hlavně v basovém pásmu? Výhoda jako hrom...
|
Harpplayer superharp 266 příspěvků |
Vloženo 05.06.2011 09:36:59
Kam to dát, no asi sem.
Pánové přijel jsem z Hradec Music Show 2011 a objevil
jsem dalšího mazlíka. Kdybych neměl svýho zajetýho
Windsora, do tohohle bych určitě šel - IBANEZ TSA 15H +
TSA 112 C
http://www.ibanez.co.jp/
products/amp_series11.php?series_id=427&area_id=
3&year=2011&cat_id=5
Ono to vlastně není kombo, ale sestava hlava + kabinet,
takže to na nějaký hospodský hraní moc není z důvodu
přepravy, ale na pódiu to umí divy, kromě toho, že to
(alespoň v mých očích) kur...ky dobře vypadá. Tejral jsem
tohle zařízení přes Shure Beta. Při malým vybuzení
předzesilovače to dávalo velmi příjemnej lampově lehce
"přiteplenej" zvuk. Když se předzesilovač
nakrmil, chytilo to nádhernej crunch i s tím dynamickým
mikrofonem. No a když se ještě zapnul Tubescreamer, byl
to metal jako prase. Takže vlastně univerzální mašinka.
Docela by mě zajímalo, co by to vyvedlo s Astaticem nebo
jiným krystalovým mikrákem. Výhodou pro transport je
možnost oddělení hlavy a kabinetu, na druhou stranu
nevýhodou je, že kombo si na pódiu nenaklopíte na sebe,
takže vám spoluhráči mohou nadávat, že přes vás nic
neslyší. A že tenhle 15W bumbrlíček s 80W reprákem umí
zabrat, o tom jsem se přesvědčil, když jsem s ním
akusticky dokázal vzdorovat 2 bubeníkům testujícím
soupravy Tama. Prostě láska na první pohled za cca 11
tis. v kompletu. Jediný, co bych tomu vytknul, že to nemá
výkonovou brzdu (attenuátor), ale jen přepínač 5/15W -
ale to už je moje rozcapenost z toho mýho Peaveye. Nemít
ho, hodně moc bych o téhle sestavě uvažoval...
Opraveno 02.07.2012 12:21:48
|
Harpplayer superharp 266 příspěvků |
Vloženo 20.07.2010 14:20:55
Pořádný kombo je nutno chránit před mechanickým
poškozením při transportu i před prachem při skladování,
tak jsem svýmu lampovýmu mazlíkovi nechal ušít kabátek.
Kombo je kryté ze všech stran, odklápěcí je horní a
přední část futrálu, zapínání je na sucháče. Všechny
stěny jsou dvojité z nepromokavé lehké tkaniny zatírané
PE a polstrovány cca 1cm mirelonem. Po dodání čistých
rozměrů to sedlo jako p..el na hrnec. Cena, pravda,
poněkud vyšší - lehce přes 1.000,- Kč (rozměry cca
50x45x25 cm - menší bude logicky levnější), ale za
kvalitu se vyplatí dát peníz. Pokud by někdo chtěl
využít kontakt, tady je:
Camping Tex CZ s.r.o.
Palackého 615
512 51 Lomnice nad Popelkou
tel.info: + 420 481 641 722, + 420 481 540 992
tel.servis: + 420 481 641 712
fax: + 420 481 641 723
e-mail: info@campingmarket.cz
www.campingmarket.cz
Doporučuji konzultovat přes tel. SERVIS. Pokud by byl
zájem o použití mého střihového návrhu, je k dispozici v
kanceláři příjmu zakázek. Pokud si vymyslíte něco svého,
jistě rádi vyhoví. Jednání je velmi solidní a práce 100%.
Opraveno 21.07.2010 10:49:57
|
Harpplayer superharp 266 příspěvků |
Vloženo 27.06.2010 21:14:16
Já jsem tam hrál rovnou do PAčka. To jsem byl nvíc ještě
zahleděnej do akustickýho komba a za každou cenu jsem
chtěl toho Rolanda. Konkrétně jsem chtěl vyzkoušet (a
taky vyzkoušel AC 33). O lampě jsem v té době nechtěl ani
slyšet. To AC je velmi dobrý a lehce přenosný, navíc
hraje alternativně z baterek. Jen je za dost peněz.
Kdybych neměl toho malýho tranzistorovýho Fendera, asi
bych se snažil to AC získat. Navíc na tý hradecký akci
jsem byl především kvůli vlastnímu předvádění nástrojů,
než aparátů. Kromě toho 3D Music vhodný kombo nemá v
sortimentu. Je možno použít akustický Ibanezy, ale ty
nový akustiky se mi za mák nelíbí. Starej Troubadour, to
bylo něco jinýho, ale tyhle nový aparáty mi připadají jak
z bedničky od syrečků.
|
Lerak vydra harp 162 příspěvků |
Vloženo 27.06.2010 17:41:13
Tak to Ti teda Harpe gratuluji.Jenom mě zarazilo,že při
těch předváděčkách foukaček Tombo v Hradci jste společně
s odborníky tuto věc nevyřešili v rámci tohoto programu a
nechali Tě chlapci hledat ,shánět a projet republiku.Co
je to potom za propagaci a předváděčku bez 100%
nazvučení:)))
|
Harpplayer superharp 266 příspěvků |
Vloženo 27.06.2010 13:14:05
Tak jsem, přátelé, asi definitivně vyřešil svůj problém s
čistým zvukem foukačky. Tak dlouho jsem zkoušel akustická
komba, až jsem pořídil lampu. Důvodů bylo několik. Byl
jsem si osahat akustickýho marshalla AS 50 a to byl zvuk
jak z p..ele. Zkoušel jsem svýho do té doby oblíbenýho
Rolanda AC60, to bylo něco naprosto jinýho a navíc
maličký, lehce přenosný. Byl jsem ale varován kamarádem -
majitelem nahrávacího studia "...to je tak chemicky
dokonalý, až tě to začne po dvou měsících s.át...".
A pak to přišlo - podavač v Hradci Kr. mi povídá - pojď
zkusit lampu. Tak jo - nejdřív to byly pětiwattovky,
jenže ty byly bez korekcí a proti bicím a basovýmu kombu
by asi moc neměly šanci, přestože to hrálo moc pěkně. Už
tam jsem začal bejt hodně zviklanej, protože ten čistej
sound byl najednou měkčí a to i u Lee Oskar, který jsou,
jak známo, hodně ostrý. Jenže přidáním hlasitosti to šlo
do crunche, což v country není až tak potřebný. Následně
ochotný pan prodavač zapojil 15W Orange - a bylo to. Zvuk
jako břitva, možnost volby vybuzení předzesilovače, takže
možnost nastavení od čistýho tónu až po distortion. Dvě
věci mě od koupě odradily - rozměry a váha (21kg) a cena
(13tis.Kč). Když mi Pan (umyslně teď už píšu velký P)
prodavač jen tak pro srandu (tedy spíš i z jeho vlastního
zájmu) připojil 80W lampovýho Bognera, bylo to od
naprostýho šepotu (ale jako když šeptá obr) až po ránu,
která málem vysklila výlohu a lidi procházející po ulici
okolo se otáčeli, kdo se to v obchodě zbláznil, přitom
vše od čistýho zvuku, až po tvrdej distortion. Takže bylo
rozhodnuto, bude to lampa, ale jaká? Potřeboval jsem, aby
to mělo dostatečnou rezervu v hlasitosti na čistým zvuku,
možnost frekvenčních korekcí, uvítal bych hall a možnost
linky do PAčka. Dále jsem potřeboval, aby to bylo dobře
transportovatelný a za rozumnej peníz (do 10 tis.).
Prolezl jsem všechny možný nabídky kamenných i
internetových obchodů a nakonec po selekci všech možných
značek a typů to papírově vyhrál Peavey Windsor Studio.
Popis a parametry objevite zde:
http://www.peavey-eu.com/product_detail.php?flag=CZ&l
an=UK&key=2082
Na serverech byl k dispozici za cenu lehce pod 10, v
minulosti byl ale hodně přes 12. Problém byl, že nikde
nebyl na skladě, abych jej mohl vyzkoušet. Skutečně
důrazně varuji před nákupem jakéhokoli komba bez
předchozího důkladného vyzkoušení. Po dlouhém hledání
jsem objevil jednoho windsora na inzerátu lehce jetého za
slušnej peníz. Důležité bylo, že jsem ho mohl jet
vyzkoušet. Sice to bylo přes půl země, ale za tu zkoušku
to stálo. Zkoušeli jsme ho v garáži, ale výsledek nebyl
příliš přesvědčivý - při využití vstupu High šlo to
hrozně rychle do vazby a na Low to bylo jak leklá ryba.
Podařilo se mi dohodnout s majitelem, že proti záloze si
kombo půjčím, abych ho proklepl doma. První domácí
zkouška - hrůza, běs. Nedařilo se to ukrotit, věčně to
bylo ve vazbě, čistej tón z toho téměř nešlo dostat.
Konzultoval jsem věci s Charliem Slavíkem (díky Karle) a
s kytarovými mágy ve svém okolí a rady se snažil použít.
Po hodinové laboraci s gainem, masterem a hlavně
atenuátorem (regulace výkonu) se mi podařilo z toho cosi
podobný čistému zvuku dostat. Následující den jsme hráli
2 akce - jednu na relativně komorní scéně druhou na pódiu
8x6 m, obě venku. Říkal jsem si, že tohle vlastnosti
komba hodně prověří. A taky jo. Na obou scénách se kombo
naprosto umravnilo a oba zvukaři si pochvalovali, jak je
ta harmonika příjemná proti předchozí uštěkanosti z
tranďákovýho komba. Mohl jsem si dovolit i poměrně tvrdý
zkreslení v Keep on Harpin´, stejně jako si pohrát s
hallem v I´m so lonesome, I colud cry. Prostě najednou se
z nezkrotný bestie stal miláček, kterej se dokázal
prosadit jak proti 40W lampě na kytaře, tak proti 150W na
base i proti bicím a vyšťavenejm monitorům. Navíc se mi
to kombo ohromně líbí designově. Takže máme novej
přírůstek do rodiny. Sice je to bubrlíček skoro půl metru
na půl metru s váhou přes 16 kg, ale pro pódiový hraní
naprosto vyhovující. Ze své anabáze s kombem jsem vyvodil
několik závěrů:
1. Nedat na první dojem z poslechu a kombo pořádně
proklepnout.
2. Vyzkoušet kombo v prostředí, v němž bude nejčastěji
používáno - v malé místnosti se bude chovat jinak, než na
open stage.
3. Vyplatí se strávit hodiny u netu (rodina už ze mě byla
šílená) hledat a porovnávat a následně jezdit po
prodejnách a zkoušet, než koupit něco, co vyhovuje jen
napůl.
4. Zkoušet s mikrofonem, kabelem a s harmonikami na které
standardně hrajete. Nenechte se ukecat prodavačem a
vlastním pohodlím, že vám "něco" půjčí v
prodejně.
5. Pokud nechcete trávit čas nastavením a věnovat
pozornost ochraně komba při dopravě, kupte si tranďák.
Pokud ale lampě dáte, co potřebuje, několikanásobně se to
vrátí ve zvuku.
Tolik první zkušenosti polepšeného "akustikáře"
přeorientovaného na "lampáře". Omlouvám se za
rozsah příspěvku, ale věřím, že někomu může pomoci při
řešení podobného problému.
Opraveno 27.06.2010 13:32:30
|
Autor | Příspěvky |
|