Autor | Příspěvky |
altu.1 nováček 7 příspěvků |
Vloženo 19.12.2012 23:48:42
Děkuji za odpověď a jistě se neráčím urážet, protože
zatím nemám proč, ale ani v budoucnu tak nemíním činit.
Ale protože jsem se zde na HAFu dočetl mnohé názory , tak
jsem byl zvědavý na ten svůj výběr. Jinak, moje intuice
mně napovídala, že záleží vždy na hráči. Tedy možná jdu
na správně vykročené cestě, když mám pocit, že (bez
pýchy) se mi sem tam daří. Ještě jednou díky.
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 19.12.2012 22:53:12
Neračte se urazit, rád bych jen podotkl, že ušlechtilý
tón tedy výsledný zvuk harmoniky závisí mnohem více na
vyspělosti hráče, než na volbě té které kvalitní
harmoniky. Ty, které zde uvádíte jsou vesměs dost
kvalitní a rozdíl mezi nimi až tak velkou roli nehraje a
je to pak spíše individuální, co kterému hráči vyhovuje.
Mně například stále nejvíce vyhovují Lee Oskar přestože
jsou velmi těžko použitelné pro techniku overtónů
narozdíl od Hohnera Golden Melody. A tak mám dnes v
kufru pestrou směsicí :-)
|
altu.1 nováček 7 příspěvků |
Vloženo 19.12.2012 22:35:09
Pozoruji, jak jsou zde hodnoceny a preferovány
opakovatelní výrobci. Sám bych rád si od někoho vyslechl
fundované hodnocení na H. Suzuki. Já jsem si pořídil pro
začátek základní řadu durových ladění (C,G,D) S.
Harpmaster MR 200. Zdá se mi z pohledu techniky hraníi,
že na nich jde velmi dobře zahrát čisté tóny ve všech
úrovních stupnic. Jakmile jsem pochopil techniku
bendingu, také neprotestují, naopak. Overblow ještě
neovládám. Matěj psal něco o postrádání duše v některém
jeho příspěvku. Chtěl tím říci něco o barvitosti tonů? U
bluesového hraní bych to chápal, i kdy sám tak přímo
naladěn nejsem, ale u jiných stylů hudby méně . No, časem
zkusím i jíné značky, uvidím.
|
Pavel uživatel 104 příspěvků |
Vloženo 19.12.2012 21:03:12
To máš pravdu , na co je člověk zvyklí a na čem začínal
|
brumko harp 201 příspěvků |
Vloženo 19.12.2012 20:54:03
Mne sa naopak práve pre tú zaoblenú zadnú stranu Goldenka
horšie drží ale to nič nemení na veci, že je trocha
krajšia ako SP20. je to len vecou zvyku.
Opraveno 19.12.2012 20:57:56
|
Pavel uživatel 104 příspěvků |
Vloženo 19.12.2012 18:45:39
Podle mě se i goldenky lépe drží. Zakulacená zadní strana
|
brumko harp 201 příspěvků |
Vloženo 19.12.2012 17:26:23
Z môjho pohľadu sú na úple rovnakej úrovni. /kvalita,
cena, dostupnosť, ľahký bending, životnosť, výborný
zvuk./
Možno Goldenka má málinko lepší dizajn.
Opraveno 19.12.2012 17:28:24
|
Pavel uživatel 104 příspěvků |
Vloženo 19.12.2012 16:15:51
Čau zajímalo by mě jak jsou na tom v porovnání
Golden melody VS Special 20
ovladatelnost
Zvuk
to že mají stejné jazýčky vím.
Na Goldenky hraji a SP 20 se tu všude propaguje (Matěj
jí ve své učebnici také doporučuje ) tak by mě zajímalo
jestli jsou lepší, horší a proč ?
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 16.07.2012 12:53:51
Příspěvek z pokecu z rozhovoru se SEĎEM: má odpověď:
Co se týče té zkušenosti se spec. 20. Já na speciálku
hraji šest let a musím říci že zvukově ji osobně považuji
za nesmírně autentickou pro žánr Blues a jemu podobných a
příbuzných stylů. Jen mně na speciálce vadí jedna věc a
to ta že při intenzívním a silovém hraní dlouho nevydrží.
Jinak co se týče barvy tónu tak je bezkonkurenční.
Samozřejmě zvukovou kvalitou se jí dost podobá vysoce
kvalitní harmonika od konkurenčního výrobce a to SUZUKI
"MANJI" , kterou propaguje americký legendární
foukačkář Billy Branch. Krom Manji je kvalitní diatonika
i od dalšího výrobce a tím je model "1847" od
Seydelů. Tentomodel však je velmi drahý. Naproti tomu
Manji od Suzuki stojí zhruba stejně co Crossover od
Hohnerů. Já osobně dávám přednost HOHNERáckému modelu
MARINE BAND DELUXE což jak z názvu vyplývá , je vylepšená
marin bendka. Má velmi dobře opracované tělo a má vskutku
výborný zvuk. Stojí okolo 750 korun avšak její drobná
vada je drnčení plátku v 1. dírce při nádechu s dúrazným
nasazením jazyka. Avšak mě toto drnčení nevadí, spíše se
mi líbí neboť dává na barvě tónu nenapodobitelný výraz.
ovšem totoje otázka vkusu a nelze to brát jako bernou
minci.
Co se týče ladění. Ideální pro hraní Blues jsou tóniny
jako E-dur, G- dur a D-dur. Zvlášť velmi hezká tónina na
níž doslova "ujížděl" můj oblíbenec Sonny Terry
je f- dur. Co se týče Jazzu, tak výborně hodící se
harmonika je ta s označením As , neboť v druhé poloze
můžeš hrát ve velmi atraktivní tónině v Es -dur, která je
zvlášť pro svůj nezaměnitelný charakter oblíbená
klavíristy (například legendární černošský klavírista
Champion Jack Dupree)a ve třetí poloze hraje v Bé což je
opět velmi oblíbená tónina Jazzových i Bluesových
klavíristu (například pianista Little Willie Littlefield
ji velmi rád používá. To by bylo zatím z mé strany vše.
Měj se směj se a ať se daří!!!!!!
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 16.11.2011 17:47:30
Milane souhlasím s tebou že není nad speciálku .
|
Milan uživatel 61 příspěvků |
Vloženo 16.11.2011 09:15:42
Před pár dny jsem šel přes Jungmaňák a zašel se podívat
do obchodu na harmoniky. Měli tam Tombo Aero Reed a
Seydel Solist Pro. Paní mi je na zkoušku půjčila a ze
zvědavosti jsem zkoušel, jak na nich půjde bending
hlavně na druhé dírce v porovnání se specialkou kterou
mám. Musím říci, že na obou zmiňovaných o poznání hůře
než na specialce (ale i než na goldence). Možná hrálo
určitou roli, že byly uplně nové a specialku už mám
rozehranou, ale ten rozdíl byl dosti značný.
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 27.09.2011 11:50:32
Jo Jo. Speciálky jsou fakticky dobré. Mají skvělý
bluesový sound a jsou skvělé na bending, neboli ohýbání
tónů.
|
eh, nikdo
1 příspěvek |
Vloženo 26.09.2011 19:52:45
Na tuhle foukačku se mi hraje asi nejlíp z těch co mám a
ohýbání mi jde lehce, na blues mi vyhovuje.
|
Old sweat superharp 592 příspěvků |
Vloženo 24.05.2009 12:18:42
Landri,
v žádném případě jsem tě nechtěl od Sp20 odradit. jestli
máš na ně zálusk, tak ti je vřele doporučuji. Bude se ti
hrát s poloviční lehkostí a když na ně budeš hrát s
citem, tak ti vydrží mnoho let. Ovšem na hraní v příliš
hlučném prostředí je třeba použít mikrofon. V žádném
případě nesnesou násilí, jako Blues Harp. Tu jedinou
bluesharpku co jsem měl, jsem daroval jen proto, že je v
porovnání s Sp20 těžko ovladatelná.
Opraveno 24.05.2009 12:20:03
|
elflord superharp 484 příspěvků |
Vloženo 24.05.2009 10:46:27
pozri, keď budeš mať špecialky bude sa ti ľahšie hrať
budeš mať z toho radosť a ani do toho nebudeš musieť
funieť ako do bluesharpky, hrať s ľahkosťou a nefučať je
aj tak základ.
|
eh, nikdo
56 příspěvků |
Vloženo 24.05.2009 09:15:03
Zdravím,
je to tak old sweate, zmiňoval si se ale já jsem se chtěl
ještě zeptat v diskuzi k tomu určené, taky jsem na tu
tvou odpověď dočista zapomněl...
S tou výdrží je to ale smutné. To asi zůstanu u blues
harpek a pak si třeba koupim specialky pro radost nebo
jako náhradní. Nejdříve nakoupím ještě G, D, A (mám zatím
jen C blues harp) a pak asi budu pokusovat.
Největší klady by podle téhle diskuze měla mít specialka
oproti blues harpce v udrzbě (drevená vs. plastová
mřížka) a v lehkosti bendingu a dalších technik.
Nevim co dřív, nějak se nemohu rozhodnout :)
|
Old sweat superharp 592 příspěvků |
Vloženo 23.05.2009 23:46:39
Už jsem o tom asi v nějakém jiném vlákně psal.
Blues Harp je nezmar. Mám ji už asi 18 let a pořád hraje
dobře. Sváděl jsem sní ten věčný boj s hospodským
kraválem, bez mikrofonu a vždycky obstála. Když jsem si
před rokem pořídil Sp20, tak jsem ji daroval vnukovi.
Ještě teď, když z ní vyklepu drobečky a zbytky bonbónů,
tak hraje pořád jako nová. Dokonce i overblow na 4,5 a 6,
jde zahrát bez jakékoliv úpravy.
Sp.20 v žádném případě nevydrží to co Blues Harpka.
Jednou už jsem měl sbalený kombo, kluci ještě něco
přidali a já v zápalu na Géčkové Sp přefoukl 3. kanálek.
Oba dva hlásky. Ani jsem se nemusel příliš snažit. Jen
jsem se chtěl slyšet že hraju.
|
eh, nikdo
56 příspěvků |
Vloženo 23.05.2009 18:37:46
Zdravím všecky,
měl bych jen jednu malou otázku ohledně odolnosti
speciálek, nejlepší by bylo porovnání s Blues harpkou,
kterou mám teď. Mám v plánu speciálky vyzkoušet, ale
nechtěl bych je přefouknout či nějak jinak poškodit. Jsem
trénován z Blues harp která mi teda bere dost vzduchu,
ale na druhou stranu si myslim že nejsem nijak agresivní
ve svém hraní, ani jsem ještě harmonikou nezkoušel
překřičet žádný rámus, radši najdu klidné místo a tam
cvičím.
Jde mi tedy hlavně o to, jestli si mám dát ze začátku (a
třeba i po rozehraní nástroje) velký pozor na intenzitu
fuku,aby nedošlo k žádnému poškození, i když tu čtu že
zvuk je velmi silný, takže by mě to asi zastavilo.
Děkuju za odpověď.
|
eh, nikdo
4 příspěvky |
Vloženo 09.03.2009 06:37:08
Tak jsem si tedy vážení pořídil "dvacítku" (v
D) a nějako ji začínám čím dál víc milovat. Doufám, že se
jí nestane nějaká nehoda... Mám tři Oscarky (G, C, Ami) a
jednu Hohnerku Blues harpku (v A), ale musím říct (možná
je to laděním), že ta Speciálka je taková lehká... nevím
jak to nazvat "vzdušná"... Možná se mi to zdá,
ale jakoby potřebovala jemnější "zacházení"...
jako kdyby ty plíšky vevnitř byly slabší... - šetří mi
dech.Takovej pocit mám já. Doufám, že vydrží. A všem
přeji dobrý fuk ;-)
|
San Jose superharp 657 příspěvků |
Vloženo 11.11.2008 16:29:48
Přesně tak, jsou vlastně dva typy: Out of box, tedy ta
právě vyndaná z krabičky, a Customized, tedy někým nějak
upravená. :)))
|
Autor | Příspěvky |